UNTITLED

SAlam....

aku baru saja dok kodeh2 post2 lama...bila baca balik tergelak pon ada hahahaha....tapi tu la lama dah idea tak keluaq untuk taip idea/teori yang ada dalam tempurung tongkorak aku ni...tapi insyaAllah ada masa lapang aku buat post baru(sebenarnya masa lapang ada...tapi mood takdak hahaha)

tapi bila pikir mood time-time aku buat post2 lama tu dengan keadaan aku skarang memang berubah...sikit ka banyak ka tu aku taktau la plak sbb tak dak alat yang boleh sukat....tapi sebenarnya banyak gak perkara yang terjadi...

tapi terus terang aku cakap...nak buat post baru bukan senang...slalunya setiap penulis/penaip blog akan mempunyai pengalaman : Bila nak taip blog je...idea yang dia dah pikir awal-awal sebelum buat posting baru mesti tiba-tiba hilang atau dalam kata lain tiba-tiba jadi blur ...something like this "eh...apa benda tadi ek aku nak ckp ape ek"..so mood tu tiba tiba hilang...yang sebenarnya tadi sebelom dia ON laptop/desktop punya la berkobar-kobar semangat nak wat new posting....tapi tiba-tiba hilang/blur jadinya...

penaip/penulis blog ni slalu nya akan taip apa yang dia rasa atau apa yang dia pikir . Idea/akal/buah pikiran yang telah diproses oleh otak si penulis/si penaip ni slalunya datang dari pengalaman kehidupan penulis/penaip blog tersebut. Kadang kadang ia menyentuh aspek pemikiran/perasaan benda disekelilingnya. jika si pembaca yang membaca mengunakan mata dan hati mengambil secara positif maka insyaAllah akan jadi baeklah.Tapi jika sepembaca mengambil dengan cara negatif maka susah la keadaan akan terjadi selepas tu. Ada juga blog yang menceritakan kisah kehidupan, ada yang memberi ilmu pengetahuan, ada yang melepaskan geram dan ada yang untuk mencari nafkah lebih melalui blog. Dan setiap blog mempunyai hits yang tersendiri depend kepada berapa interesting benda yang diposting oleh si owner blog tersebut. Tapi kekadang ada yang sengaja menyentuh aspek sensitif supaya blognya menjadi hot dan mendapat traffic yang tinggi. Ada juga blog yang siowner pon tak perasan yang blog dia ramai orang baca...ahahaha...tapi kalau mcm blog aku ni...macam ntah pape ntah..aku pun taktau orang baca ka atau tak...mana nak tau orang masuk ja dah klik closed window hahaha....depend la kan kalau nak baca...baca........kalau tak mau baca... pun takpa....tu bukan motif utama aku menulis blog ..."dunia ni bukan aku yang punya" ...

Ish apa benda yang aku nak cakap sebenarnya ni..adeh adeh...tiba tiba tulis pasal blog....hahaha.....dah melalut dah ni..baek aku stop kat sini kang lagi melalut aku nanti..ok adios...see ya in next posting..InsyaAllah

try tink tink positif. negatif in math only ar....

Catatan Popular